Torsdag - lön - I hate how much I need you

Löning i dag, och tack och lov för det. Det kom inte en dag för  tidigt.
Behöver uppmuntran efter en två dagars stägning på jobbet.. Inget ont menat mot kunderna men jag kunde inte ha garvat mer efter lapparna cg hade lagt i lunchrummet om hur vårt attityd och vårt beteende ska vara.. Det var PATETISKT!
Det stod så här tex!
" Kunden är kung! Det är min uppgift att se till att kunden får det den behöver om inte bättre"
" Kunden ska vara nöjd med besöken att den genast när den lämnar butiken vill vända om och börja en ny inköpsrunda bara för att det är så trevligt på maxi"
Plus att stamkunder som fyller jämt får tårta av oss ( dom får det, syns på en liten lapp/kupong grejj), iaf till dom ska vi tydligen betee oss så här
" Gratta kunden, fråga om besöket har varit tillfreds ställda, och säg hoppas att det ska smaka"
Jag satt och garvade åt de där papprerna hela rasten i går, jag ligger nog på varningsgränsen, efter som min attityd är " det är ju tack vare kunden som jag får lön så jag lär väl vara trevlig"
Och det måste tydligen "Omedelbart åtgärdas"
my ass...

Inte fan har man sovit nått i natt heller knappt.. Så skapligt trött i dag.
Ska till Valbo med karin i dag, shoppa och avreagera mig, det behöver jag verkligen. Kläder och skor gör en faktiskt mycket lyckligare.
Och i dag får jag inte vara hemma heller, för städbolaget är hemma och städar åt oss. Skönt, då har jag iaf ett rent och fräscht hus att komma hem till...

Pallar inte att vara hemma just nu heller, mamma är sjuk och har kort stubin, vilket jag också har. Vi har konstaterat att vi är för lika så vi kan inte vara hemma samtidigt just nu för då skulle vi börja bråka..


Leave me out with the waste
This is not what I do
It's the wrong kind of place
To be thinking of you

Is that alright?
Give my gun away when it's loaded
Is that alright with you?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0