Insparken

Jaa vad ska man säga.. Roligt vad nog förnamnet till den kvällen..
Kvällen började med att några i klassen möttes upp i Vasaparken och drack någon öl, vi försökte även lära oss varandras namn (men jag tror nog inte att jag kommer i håg alla namn i dag dock, men i går gick det bra).
Sedan vandrade vi vidare till skolan (vi hade fått order om att mötas på baksidan av skolan, på innegården), där väntade en liten överraskning till oss.
Dom hade ställt upp en barnpool som dom hade fyllt med is och en massa öl och cider, sedan stod det även en massa vinboxar på sidan.. Vi fick mingla och dricka ett tag..

Sedan var det dags för lekar,vi blev uppdelade i 12 lag.
Sen blev det staffetter, första rundan skulle vi springa fram, dricka upp ett glas rosevin, sen springa tillbaka..
Det gick ju hyffsat bra (rosevin är inte så svårt att svepa), men andra staffetten däremot.. oj oj oj..
Norsk fylla (undrar om dom i Norge kallar detta för Svennefylle, någonting säger mig att de borde göra det), vi skulle springa fram, dricka ett glas öl, sen snurra med huvudet på den där pinnen i fem varv. Sen skulle man försöka (observera försöka) springa rakt tillbaka. HA ha, rakt vad väl inte riktigt hur jag sprang.


Mer mingel, sedan middag.

Rostbiff och potatis sallad (det kanske inte var så fancy direkt, men ganska smart när man ska servera så många). Runt borden lät det mer som ett högstadie eller någonting. Nån tyckte att det var roligt att skrika Disco Disco, så jag och Sandra vandrade vidare till ett annat bord.. (det slutade med att de flesta bytte bord).

Sen började vår pogramledare sjunga, det var väldigt, väldigt oväntat!  (ett finger för tomas)

Sedan drog vi (några stycken som tröttnade på att vara där) till Fridays, och drack en massa goda drinkar..
Linda smugglade in lite chicken bitts från MC, för att hon var så hungrig..

Om jag ska sammanfatta kvällen så kan jag bara säga att den var så grymt jävla rolig!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0