Ge mig en svårknäckt nöt, sötare gröt, djupare dopp i grytan,


Idag blev det mina nya stövlar som jag köpte ihelgen, toksnygga tycker jag! Har velat haft ett par bruna jätte länge och nu har jag äntligen det:)

I denna snöyra så passade jag på att försöka julhandla lite men det gick inte så där jätte bra, jag köpte ett par skinnhandskar till mig själv och sedan någon enstaka julklapp. Men nu är klappen till älskling äntligen avklarad, den känndes svårast.
Så nu slår jag in lite paket och lyssnar på julmusik..
Oohh härliga julkänsla, ge mig julafton..


Jag är en lugn person
med takt och ton måttfull och balanserad.
Jag är tyst och still och det ska mycket till
innan jag blir exalterad.
Men jag har en last som håller mig fast i ett järngrepp varje vinter.
När året är slut och snön ligger djup och slädarnas medar slinter. J
ag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul. Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul. T
usen stjärnor som tindrar, glitter så långt jag ser.
 Av juleljus som glimmar, vill jag ha mer.
 En show glöms bort om den bara visar
opp effekter som man knappast anar.
Så ge mig trettio grader kallt, tomtar
överallt och en skog av gröna granar.
Jag vill ha snötyngda hus,
 tusentals ljus, kulörta kulor i
drivor, bjällerklang som
ackompangemang, på alla julens skivor.
 Jag vill ha mer jul ...
Ge mig en svårknäckt nöt,
sötare gröt, djupare dopp i grytan,
glittrigare glim och grötigare rim och mer
Arne Weise i rutan. Jag vill ha rymligare säck,
segare knäck, fetare fläsk från grisen, krimsigare krams,
längre långdans och raskare räv på isen.

ohh det ligger så mycket minnen bakom denna låt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0