Aldrig mera småstad

Under påsken så har jag gömt mig i lilla viken (sandviken), jobbat lite och myst med familjen (samt ätit massor med påskmat och godis).
Jobba var väl som vanligt, inte så där jätte roligt kanske, men det blir roligt när lönen kommer i alla fall så det var värt det.
Var ledig på lördagen (mamma hade då redan hunnit kila till New york, så sjukt avundsjuk) så jag stekte i solen med syster på balkongen nästan hela dagen. (lite brun tycker jag nog allt att jag blivit).
Hade hemlängtan redan efter en dag, insåg att flytta från sthlm är ingenting jag kommer göra på många många år..
Det vara pirrade till i magen av glädje när vi anlände hem till sthlm igen..
This is were i belong!
Jag håller med Annika (uppvuxen i sthlm), man kan inte bosätta sig någonstans där de inte vet vad en latte är!
jag kommer alltid gilla henne för det, hon ska kolla på hus i nån liten håla någonstans, i väntan på visningen så går hon in på ett fik och försöker (observera FÖRSÖKER) beställa en kaffe latte, svaret blev att de inte visste var en kaffe latte var. Annika gick raka vägen till stationen och satte sig på första tåget hem till sthlm utan att ens titta på huset..


Kommentarer
Postat av: Linn

Så sant som det var sagt min vän, vem fan kan leva utan latte? :)

2009-04-14 @ 12:03:00
URL: http://linnoderyd.blogg.se/
Postat av: vickis

vilken tur att dom vet vad latte är i både sandviken och avesta då?

2009-04-14 @ 15:53:52
URL: http://viktoriareimfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0