Utdrag ur avesta tidning från förra veckan




Det här är Avestas lucia 2009

Avesta

Årets lucia är... Emilia Lindeblad.
– Det här var väldigt oväntat, säger hon.


Måndagen blev en enda lång väntan för Emilia Lindeblad. Som en av de nio kandidaterna innebar dagen både spänning och förväntan, då vinnaren av Avestas lucia 2009 skulle avslöjas och uppvaktas.

När så ordförande för Lions luciakommitté Torsten Bergqvist och ledamot i kommittén Hans Spång knackade på dörren till det klassrum på Karlfeldtsgymnasiet som Emilia befann sig i utbröt ett glädjetjut bland hennes klasskamrater, och en väldigt överraskad nybliven lucia steg fram.
– Det här trodde jag inte. Nu måste jag ringa pappa, säger Emilia Lindeblad.
För efter en gemensam överenskommelse anmälde Emilias pappa henne som luciakandidat. Något som hon denna dag inte verkade ha något emot, trots att över 50 framträdanden med ljus i håret nu väntar.
– Jag vet att det kommer bli mycket jobb, men det kommer bli kul. Och stearinet jag kommer få i håret får jag lösa allt eftersom, säger hon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0