18 års gräns på energidryck!

Morgon trött, rycker snabbt med mig en metro på väg till tunnelbanan. Kollar på första sidan och undrar vart jag har sett den där blonda tjejjen förut, jag kännde igen henne så väl!
Läser vidare lite med mina morgontrötta ögon, och hittar ordet Ica och Sandviken i texten. Då slår det min trötta hjärna, vi har ju jobbat på samma ställe. Det var ju Malin!
Vaknade till och läste lite noggrannare och hittade en kortare kommentar från farbror också.
Det trodde man aldrig att lilla sandviken skulle utmärka sig så, så de hamnade på första sidan på metro.




"Skolungdomar blir ”speedade” av energidrycker. Nu inför flera handlare 18-årsgräns. Nu är det inte bara köp av folköl som kräver id-koll i Sandviken. I måndags införde Ica Supermarket i Björksätra 18-årsgräns för energi­drycker. Beslutet beror på en ”tyst vädjan från lärare och föräldrar”, säger Fredrik Hedberg, köpman på Ica Maxi i Björksätra: – Eleverna struntar i lunchen. De köper en chokladkaka och två energidrycker och sedan är de tvärhöga. Problemet med rastlösa skolungdomar har eskalerat det senaste halvåret, enligt Hedberg. Och nu följer flera butiker i Ica Supermarkets fotspår. Coop och Ica Maxi i Sandviken inför också åldersgräns.
 – Vi vill inte vara de som säljer drycken om alla andra slutar, säger Claes Göran Rydberg, köpman på Ica Maxi.

Kommentarer
Postat av: Anonym

troru alla har lite damp i sanddviken efter de där :D haha strejkar typ emot alla nu ;)

2009-03-20 @ 12:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0