hur svårt är det att stå på rätt sida i rulltrappan?

Jag sitter här och små stör mig på det mesta. Det enda som får mig på bra humör just nu befinner sig i Dalarna.
Jag sitter och stör mig på centralstationen i rusningstid, jävla turister som inte fattar att man står på högersida i rulltrappan och inte vänster! Sånna små saker irriterar mig till och med i dag.
Oskrivna regler i stockholm som alla borde lära sig:
  • Man står på höger sida i rulltrappan så att människor kan passera till vänster om en.
  • I gången mellan tunnelbanan och pendeltågen på centralstationen så håller man vänster och följer strömmen. Man går inte emot strömmen och dessutom långsamt!!
  • Man väntar med att kliva på pendeln/tunnelbanan tills de som ska gå av har klivit av!!! Man försöker inte tränga sig förbi dom!
  • Stanna inte mitt i drottninggatan!! ställ dig på sida, så slipper du blockera 500 människor som försöker passera .
  • Bestäm dig för vad du ska ha innan du kommer fram till kassan på tex seven eleven. Så du inte står där i fem minuter och velar om du ska ha en latte eller vanlig kaffe. När man tar en kaffe på seven eleven så har man bråttom, man är på språng. Så det ska gå fort!!!
Så nu är jag nog klar...

Kommentarer
Postat av: Linn

Helt rätt hjärtat :) MEN, någon verkar ha PMS idag?! ;P hahahaha

2009-11-30 @ 14:50:29
Postat av: Linnsey

Skämtar du, har haft världens sämsta dag. Vet inte varför, om de beror på min nervositet eller nått. Men har varit grinig, arg och ledsen heeela dagen.. Fattar ingenting:S

2009-11-30 @ 17:16:01
Postat av: Marlene

Du glömde nämna människor som tränger sig på pendeln innan man hunnit gå av. Jag HATAR dom! :P

2009-12-01 @ 00:06:28
URL: http://[email protected]
Postat av: Linnsey

Jusst jävlar, de har du rätt i marlene! Dom är nästan värst!

2009-12-01 @ 07:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0