Det sägs att studenter super mycket?

Dag två på min lugna plugg helg inkommer ett sms: "Linnsey, har inte tröttnat på pluggandet och känner vinsug? puss"..
Om hon har...
tycker att jag har ansträngt mig tillräckligt för dagen, fast jag stannar hemma så kommer jag ju ändå inte läsa nå mer, så jag kan ju lika gärna gå ut..
De flesta har  en djävul och en ängel på axlarna, jag har två djävular..
Den ena är jessi som skickar så där fina sms, den andra är matilda som även hon har messat och ringt mig hela helgen för att få ut mig.. Detta är de två personer som ständigt stöjder och står bakom mina dåliga beslut!
Dock är det alltid de sämsta besluten som är de roligaste!
Men vadå, det sägs ju att man bara lever en gång? och inte förevigt.


Du är fri och tar allting för givet, du kan skratta åt livet
Du lever för stunden, precis som jag
Det är nudlar och lånade pengar, du har grå efterslängar
men lyckan i grunden, precis som jag
Vi är som personifierade Nittiotal
i ett virrvarr av chanser och val
Ont om rutiner, gott om dåliga vanor, gott om kitchiga planer
Jag lever för kicken, precis som du
Jag blir oinspirerad och ledsen av kraven och stressen
Jag har frihet i blicken, precis som du
Här står livet i farstun, så nära inpå
men det är nåt som gnager ändå




Kommentarer
Postat av: Jessi

Det är djävulsbarnen som har mest kul ;)

2009-09-27 @ 22:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0